جمعه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۰

علی خامنه ای یکی از فارغ التحصیلان یک دانشگاه روسی است


علی خامنه ای یکی فارغ التحصیلان این دانشگاه روسی است .
گزارشگر شبکه تلویزیون روسی RT هیچ توضیحی در باره رشته تحصیلی ، زمان حضور و ... علی خامنه ای در این دانشگاه ارائه نمیکند ، اما ادعای تحصیل ولی فقیه جمهوری اسلامی در این دانشگاه ، موضوعی نیست که به تازگی کشف شده باشد .
در سالهای پیش منابع دیگری نیز از ارتباط علی خامنه ای با روسیه و همینطور تحصیل او در این داشنگاه سخن به میان آورده بودند ، اما به دلیل عدم فرا گیری ابزار اینترنت در آن روز ها ، این موضوع مانند این امروز و تا این اندازه پرسش برانگیز نشد .
از جمله منابع معتبر طرح کننده این ادعا را روزنامه کامرسانت روسیه است . این روز نامه در مقاله ای به تاریخ 25.11.2003 نوشته است :
ترجمه فارسی این مقاله :
در پی تصمیم شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی در تاریخ پنجم فوریه 1960. دانشگاه دوستی جوامع (PFU) به عنوان یک موسسه آموزش عالی تاسیس شد .
درتاریخ بیست و دوم فوریه 1961 نام اولین وزیر جمهوری کنگو پاتریس لومومبا برای این دانشگاه انتخاب و در سال 1975 هیئت رئیسه شورای عالی اتجاد جماهیر شوروی نشان افتخاری دوستی جوامع را به آن اعطا کرد .
این دانشگاه در سال 1964 به عضویت انجمن بین المللی دانشگاهها و انجمن اوراسیایی دانشگاهها پذیرفته شد . پنجم فوریه 1992 به دنبال تصمیم دولت فدراسیون روسیه این دانشگاه ، به دانشگاه دوستی جوامع روسیه (PFUR) تغییرنام داد .
در رده بندی وزارت آموزش فدراسیون روسیه این دانشگاه در رتبه سوم و پایین تر از دانشگاه دولتی مسکو و دانشگاه دولتی سن پتربورگ قرار دارد.
ریاست این دانشگاه را پرفسور دمیتری بیلیبین ، دکتر علوم پزشکی برعهده دارد .
از 1650 استاد مشغول فعال در این دانشگاه ، 300 نفر داری مدرک دکترا تقریباً 1000 نفر نیز مدرک کارشناسی ارشد دارند .
این دانشگاه در 9 رشته علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات، حقوق، اقتصاد، پزشکی، مهندسی، فیزیک و ریاضی، اکولوژی، کشاورزی دانشجو تربیت میکند .
بیش از 30 هزار فارغ التحصیل دانشگاه دوستی جوامع روسیه در بیش از 160 کشور جهان فعال هستند که از جمله میتوان به نامهای باهات جاگدو رییس جمهوری گویان ، علی خامنه ای رهبر معنوی ایران ، ایرینا خاکامادا معاون دومای دولتی (پارلمان) روسیه ، ولادیمیر پلاتونف رییس دومای دولتی مسکو ، ولادیمیر فیلیپف وزیر آموزش فدراسیون روسیه اشاره کرد .
گفتنی است که ایلیچ رامیرس سانچز تروریست متخلص به به کارلوس شغال نیز در دوره پیش دانشگاهی PFU حاضر بوده است .
دانشگاه PFUR هم اکنون بیش از 17500 دانشجو دارد که در حدود 3300 نفر از آنها 450 قوم و ملت از 116 کشور دنیا را نمایندگی میکنند .
دانشگاه در شهرکی اختصاصی با 20 ساختمان قرار دارد . و دارای امکاناتی همچون کتابخانه، چاپخانه، پلی کلینیک، مرکز تجاری، موسسه حمل و نقل، کلوب و مجموعه ی ورزشی . ( لینک - سند )
هر چند که در وبسایت رسمی علی خامنه ای هیچ اشاره ای به حضور او در این دانشگاه نشده است ، اما به جز این روزنامه معتبر روسی ، منابع دیگری نیز تحصیل او را در این داانشگاه روسی تایید کرده اند . . ( لینک - سند )
از جمله این منابع میتوان به موارد زیر اشاره کرد .
  • کتاب ایران و چین دو شریک قدیمی در جهان پس از امپریالیسم چاپ 1384 (لینک)
  • کتاب آمادگی برای ایران هسته ای چاپ 1383 (لینک)
  • کتاب ایران قدرتمند مشکل آمریکا چاپ 1383 (لینک)
  • روزنامه آمریکایی "آبزرور ریپورتر" , مقاله ای با عنوان " انقلاب خمینی با مرگش زنده می ماند" 1368 ( لینک )
  • کتاب تروریسم از نگاه آمریکا منتشر شده در سال 1357 (لینک)
لینک های مرتبط :