جمعه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۰

علی خامنه ای یکی از فارغ التحصیلان یک دانشگاه روسی است


علی خامنه ای یکی فارغ التحصیلان این دانشگاه روسی است .
گزارشگر شبکه تلویزیون روسی RT هیچ توضیحی در باره رشته تحصیلی ، زمان حضور و ... علی خامنه ای در این دانشگاه ارائه نمیکند ، اما ادعای تحصیل ولی فقیه جمهوری اسلامی در این دانشگاه ، موضوعی نیست که به تازگی کشف شده باشد .
در سالهای پیش منابع دیگری نیز از ارتباط علی خامنه ای با روسیه و همینطور تحصیل او در این داشنگاه سخن به میان آورده بودند ، اما به دلیل عدم فرا گیری ابزار اینترنت در آن روز ها ، این موضوع مانند این امروز و تا این اندازه پرسش برانگیز نشد .
از جمله منابع معتبر طرح کننده این ادعا را روزنامه کامرسانت روسیه است . این روز نامه در مقاله ای به تاریخ 25.11.2003 نوشته است :
ترجمه فارسی این مقاله :
در پی تصمیم شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی در تاریخ پنجم فوریه 1960. دانشگاه دوستی جوامع (PFU) به عنوان یک موسسه آموزش عالی تاسیس شد .
درتاریخ بیست و دوم فوریه 1961 نام اولین وزیر جمهوری کنگو پاتریس لومومبا برای این دانشگاه انتخاب و در سال 1975 هیئت رئیسه شورای عالی اتجاد جماهیر شوروی نشان افتخاری دوستی جوامع را به آن اعطا کرد .
این دانشگاه در سال 1964 به عضویت انجمن بین المللی دانشگاهها و انجمن اوراسیایی دانشگاهها پذیرفته شد . پنجم فوریه 1992 به دنبال تصمیم دولت فدراسیون روسیه این دانشگاه ، به دانشگاه دوستی جوامع روسیه (PFUR) تغییرنام داد .
در رده بندی وزارت آموزش فدراسیون روسیه این دانشگاه در رتبه سوم و پایین تر از دانشگاه دولتی مسکو و دانشگاه دولتی سن پتربورگ قرار دارد.
ریاست این دانشگاه را پرفسور دمیتری بیلیبین ، دکتر علوم پزشکی برعهده دارد .
از 1650 استاد مشغول فعال در این دانشگاه ، 300 نفر داری مدرک دکترا تقریباً 1000 نفر نیز مدرک کارشناسی ارشد دارند .
این دانشگاه در 9 رشته علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات، حقوق، اقتصاد، پزشکی، مهندسی، فیزیک و ریاضی، اکولوژی، کشاورزی دانشجو تربیت میکند .
بیش از 30 هزار فارغ التحصیل دانشگاه دوستی جوامع روسیه در بیش از 160 کشور جهان فعال هستند که از جمله میتوان به نامهای باهات جاگدو رییس جمهوری گویان ، علی خامنه ای رهبر معنوی ایران ، ایرینا خاکامادا معاون دومای دولتی (پارلمان) روسیه ، ولادیمیر پلاتونف رییس دومای دولتی مسکو ، ولادیمیر فیلیپف وزیر آموزش فدراسیون روسیه اشاره کرد .
گفتنی است که ایلیچ رامیرس سانچز تروریست متخلص به به کارلوس شغال نیز در دوره پیش دانشگاهی PFU حاضر بوده است .
دانشگاه PFUR هم اکنون بیش از 17500 دانشجو دارد که در حدود 3300 نفر از آنها 450 قوم و ملت از 116 کشور دنیا را نمایندگی میکنند .
دانشگاه در شهرکی اختصاصی با 20 ساختمان قرار دارد . و دارای امکاناتی همچون کتابخانه، چاپخانه، پلی کلینیک، مرکز تجاری، موسسه حمل و نقل، کلوب و مجموعه ی ورزشی . ( لینک - سند )
هر چند که در وبسایت رسمی علی خامنه ای هیچ اشاره ای به حضور او در این دانشگاه نشده است ، اما به جز این روزنامه معتبر روسی ، منابع دیگری نیز تحصیل او را در این داانشگاه روسی تایید کرده اند . . ( لینک - سند )
از جمله این منابع میتوان به موارد زیر اشاره کرد .
  • کتاب ایران و چین دو شریک قدیمی در جهان پس از امپریالیسم چاپ 1384 (لینک)
  • کتاب آمادگی برای ایران هسته ای چاپ 1383 (لینک)
  • کتاب ایران قدرتمند مشکل آمریکا چاپ 1383 (لینک)
  • روزنامه آمریکایی "آبزرور ریپورتر" , مقاله ای با عنوان " انقلاب خمینی با مرگش زنده می ماند" 1368 ( لینک )
  • کتاب تروریسم از نگاه آمریکا منتشر شده در سال 1357 (لینک)
لینک های مرتبط :

پنجشنبه، بهمن ۲۷، ۱۳۹۰

رضا براهنی عضو رده بالای پان ترکیزم تبریز

 
رضا براهنی عضو رده بالای پان ترکیزم تبریز، در اوایل انقلاب مبلغ 350.000 دلار از تند روهای دست راستی ترکیه برای تشکیل و اشاعه ی تجزیه  ی  آذربایچان و همانطور برای تبلیغات ضد زبان فارسی  دریافت کرد. اودر سال 1358 با 4 دوست نزدیک خود در تبریز خانه ای  را اجاره کردند و دستگاه کپی و کتابهای ضد ایرانی به زبان روسی و ترکی را به فارسی ترجمه و در شب نامه ها یشان به خورد جوانان غیور تبریز دادند و ذهن آنها را به ضدیت به فارس و عرب و کرد و بلوچ ترغیب کردند. این ذهنیت ضد ایرانی آقای براهنی در داستان ها و مقاله ها و مصاحبه های ایشان هم سایه افکنده تا جایی که دانشگاهیان و فرهیختگان تبریزی را هم شاکی و عصبانی کرده است.
حال چرا این پیرمرد که در صدای امریکا مدعی شده بود معلمش او را مجبور می کرد تخته سیاه بلیسد تا جریمه فارسی حرف نزدنش باشد، این گونه آبروی و عصمت خود را به راحتی به حراج می گذارد.
پرویز ثابتی مقام امنیتی زمان شاه، در خاطراتش می نویسد، از طرف نیویورک تایمز آمده بودند در خصوص وضعیت حقوق بشر. خبرنگار به من گفت نویسنده ای به اسم براهنی به ما گفته است در ساواک من را از پنکته سقفی آویزان کرده بودند و در حالی که می چرخید از پایین به من تجاوز می کردند!
ثابتی در برنامه افق صدای امریکا یکبار دیگر به این موضوع اشاره کرده است.
شما قضاوت کنید که این براهنی چقدر می تواند متوهم و دیوانه باشد که چنین دروغی را در خصوص خودش شایع سازد. اصلا چنین وضعیتی که ایشان توصیف می کنند، ممکن و شدنی است؟
می دانیم که براهنی یکی از نخستین کسانی بود که اروتیسم را وارد داستان نویسی ایرانی کرد. ایشان از اول هم توهمات جنسی زیادی داشتندو ظاهرا داستان پنکه هم یکی از توهمات ایشان است. همانطور که زبان مادری و قضیه تخته لیسی اش تهمی بیش نیست.
ولی آقای براهنی آبرو چیز خوبی است و از هر دارای ارزشمندتر. شما آبروی خودتان را با دست خودتان برده اید. فساد اخلاقی و جنسی شما به ویژه در کلاس های داستان نویسی و نرد عشق پیری باختن با شاگردان دختر آن هم به آن اوضاعی که خود بهتر می دانید، ادعای مورد تجاور قرار گرفتن توسط ساواک و... و دهها بیماری جنسی دیگر که می توان در داستان های شما یافت آبرویی برای شما نگذاشته است. اعتبار کاذبی هم که به عنوان داستان نویس بدست آورده بودید، در چند سال گذشته شدیدا افت کرده است. امروز خواننده ها و هواداران شما تنها عده ای معدود بوزقورد یا کرم خاکستری هستند که خودتان به وجود آورده اید و بهتر است تا آخر عمر بدانها اکتفا کنید.
مطمئن باشید با دروغ بافی هایتان بعدها قضاوت خوبی در خصوص شما نخواهد شد.  هیچ انسانی از ساختن دروغ به جایگاهی نرسید آقای براهنی! عقده های کودکی و فشار پدر و پسرهای بزرگتر محله و مورد تجاوز قرار گرفتن در اوان نوجوانی و همانطور خود کم بینی به لحاظ زبان ترکی و ندانستن زبان فارسی...شما را بر آن داشت تا بر عکس عمل کنید و زبان فارسی را با لج یاد بگیرید و اما همیشه در پس ذهنتان منتظر انتقام از این زبان فارسی باشید. اما زبان فارسی که توانست از روی عرب رد بشود و توانست از روی نعش عثمانی رد بشود، تو دیگر عددی نیستی ..!

دوشنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۹۰

روایت ابراهیم گلستان از مرگ فروغ

روایت گلستان از مرگ فروغ- از: پرویز جاهد

امروز 24 بهمن مصادف بود با چهل و پنجمین سال تصادف و مرگ دلخراش فروغ فرخزاد، شاعر و سینماگر برجسته ایران. دیده ام که به همین مناسبت، گزارشگر بی بی سی، روایت هایی از تصادف فروغ را از زبان برخی از نزدیکانش از جمله خواهرش خانم پوران فرخزاد ارائه کرده که با روایتی که من قبلا از گلستان در این مورد شنیده ام تا حدی متفاوت است. گلستان در روایتش از مرگ فروغ به من گفته است: فروغ رفت خانه مادرش ناهار خورد و بعد آمد پیش من در استودیو. خواهر فروغ توی خونه غش کرده بود و ناخوش بود و وقتی اون اومد پیش من ناراحت بود و دید من دارم کار می کنم. نوار صدای من خراب شده بود و دستگاه من آن را پاک نمی کرد و محمود هنگوال هم پهلوی من بود. به فروغ گفتم که تلفن کن به آقای ابوالقاسم رضایی که دستگاهشو برداره بیاورد و فروغ هم گفت شاید اون سر کار نباشه، من این نوار را می برم و پاک می کنم و می آرم و بعد همراه رحمان (کارگر استودیو) سوار جیپ استیشن من شد و رفت و دیگر هم برنگشت و مرد.
من هیچ کلمه ای از این حرفهایی که به تو زدم دروغ نبود. چون خیلی ساده است، من دروغ نمی گم، چون هر کسی دروغ بگه ممکنه بعدش فراموش کنه و پس و پیش بگه. و در ضمن من با کسی خرده پورده ندارم، از کسی هم نمی ترسم.
همین زن (پوران فرخزاد) گفته بود که قبر فروغ را به دستور فرح ساختند. اما برن توی پرونده های صفی علیشاه نگاه کنند که یه سرلشگر عاقبلی بود که جزو گروه دراویش صفی علیشاه بود و مهدی سمیعی به من گفت که من به او می گویم که ترتیب قبر فروغ را بدهد و اون گفت که اگر 25 هزار تومن بدن من اجازه می دم این جا دفن کنند و من هم 25 هزار تومن پول فرستادم و اون اجازه کتبی 3 تا قبر را داد. حالا بیان بگن دربار پولش را داد.

چرا تشییع جنازه فروغ نرفتید؟
واضحه که نمی رم. برای چی باید برم. من تنها تشییع جنازه ای که مجبور بودم برم وقتی بود که پدرم مرد و من مجبور بودم برای تشییع جنازه اش برم. برم چه کار کنم. تشییع جنازه چی هست؟ این حرف ها احمقانه است. هنوز بعد از 45 سال هی به من زنگ می زنند و می خوان در این مورد با من گفتگو کنند. جاهد من توی اون دنیایی که تو فکر می کنی، نه بودم و نه زندگی کردم و نه می خواستم زندگی بکنم.
من این ها را میدانم اما هنوز برای من و خیلی ها این موضوع مبهم است
مبهم چیه
به هر حال همه می گن چرا گلستان نرفت؟ خب چرا نرفتین؟
خب برم چه کار کنم. یه کسی مرده می خوان خاکش کنند، من برم چی کار کنم.
به هر حال «یه کس» نبود، فروغ بود دیگه!
هر کی می خواد باشه. تمومه قضیه. برم مردم نگاهم بکنند. آنها که رفتند برای چی رفتند. مرتیکه مادرقحبه تا دو روز پیش توی مجله فردوسی برای فروغ فحش نوشته بود و گفته بود فروغ شاعر نیست. اما وقتی مرد رفت بلند شد رفت تشییع جنازه اش.

چهارشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۹۰

روسیه و چین کمونیست ، نوچه های تروریست مسلمانشان و ننگ جامعه ی بشری!



چین و شوروی، بزرگ دیکتاتور داران ، و آقا بزرگ جوجه دیکتاتورهایی از قبیل "صدام حسین" ، قذافی" ، حسنی مبارک، بشار اسد ، و علی خامنه ای هستند که نوک انتقاد طرفداران حقوق بشر باید به آن سو باشد.
روسیه و چین ، این دو کشور قدرتمند به لحاظ مالی و ارتشی، اما عقب مانده و بربر ( به لحاظ حقوق انسانی شهروندان ) ، قرن هاست که روند برقراری صلح و امنیت در جهان را به عقب انداختند.
در کشور سوریه هزاران نفر بی گناه به دستور بشار اسد و با حمایت برخی از کشورهای منطقه و در اصل زیر چتر و پناه کشور چین و روسیه کشته شده اند و دهها هزار نفر مجروح گشته اند ولی روسیه و چین همچنان قطعنامه شورای امنیت را وتو نموده و اجازه نمی دهد که کشور های دیگر جلوی کشتار بی رحمانه بشار اسد را بگیرند. آنها منتظرند تعداد کشته شدگان همچون لیبی از مرز ۳۵ هزار نفر بگذرد بعد تصمیم بگیرند که چه کنند تا مردم آن کشور هم از شر دیکتاتور نجات یابند.
 

3 شوت سرکش و دیگر هیچ...

پرسپولیس در خانه خود، جلوی 7000 تماشاچی مثل بیسکویت شکست . فجر سپاسی  شیراز توانست در  ورزشگاه آزاد ی  تیم پرسیولیس را  به ادای احترام وا دارد.  3 شوت سرکش و دیگر هیچ...

پنجشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۰

تیم سوم استقلال در مصاف آخرین زور پرسپولیس- اندر بی اعتمادی پرسپولیسی ها و آلزایمر

تیم استقلال با نداشتن 8 بازیکن اصلی ، با یاران همیشه نیمکت نشین خود توانست 81 دقیقه با نتیجه ی 2-0  برنده باشد. اما در لحظات پایانی به خاطر کم تجربگی 5 بازیکن جوانش بازی را واگذار کرد- فاصله ی امتیازی این دو تیم هنوز 13 امتیاز است و استقلال هنوز از اول این لیگ در صدر فوتبال کشورمان است و در 3 جبهه ی "برتر" ، "حذفی " و " نمایندگی آسیا" می جنگد. پرسپولیس با تمام امکانات قانونی و غیر فانونی ، هم اکنون   در رده 10 لیگ است که همین تنها جبهه ای است که لایق شرکت در آن بوده. چون جام حذفی را بسیار بد واگذار کرد. پس از 4 شکست مفتضحانه، امروز پرسپولیس با تمام قوا و جادو جمبل توانست با یک یار خارجی از کمند استقلال فرار کند.

چهارشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۰

امام مقوایی با تخم ماهوتی دوباره نقش منجی احمق ها را بازی می کند!

امام تخمی، به ناگاه مقوایی از آب در آمد. به چهره ی گردانندگان این مملکت توجه کنید! گریه آور است حکایت ما ایرانیان...!

دوباره رژیم مستاصل و شکست خورده ی اسلامی دست به دامن اولین "گوسفند" اسلام (خمینی ) شد تا بلکه بتواند آخرین احمق ها ی باقیمانده در ایران را در بحبحه ی انتخابات و تحریم ها به نماز جمعه ی مسخره بکشاند.
مراسم نخستين روز از بزرگداشت انقلاب در ايران، موسوم به دهه فجر، روز چهارشنبه با انجام برنامه هایی در نقاط مختلف ايران برگزار شد. اين مراسم با باسازی صحنه ورود آيت الله روح الله خمينی به فرودگاه مهرآباد در دوازدهم بهمن ۱۳۵۷ به وسيله يک ماکت مقوايی از وی، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، همزمان با آغاز سی وسومين سالگرد انقلاب در ايران و ورود آیت الله خمینی به ايران، لحظه ورود وی مقارن با ساعت ۹ و ۳۳ دقيقه و پياده شدن اش از هواپيمای بويينگ ۷۴۷ ايرفرانس، توسط نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی در فرودگاه مهرآباد بازسازی شد.
گزارش ها حاکی است که در همين ساعت، حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش، در مراسم «گلبانگ انقلاب» در مدرسه «رفاه» تهران حضور يافت که در اين مراسم نيز ماکت آيت الله خمينی به چشم می خورد.در تصاوير منتشر شده در سوی خبرگزاری مهر از اين مراسم، حميدرضا حاجی بابايی همراه با گروهی از زنان و مردان در کنار ماکت آيت الله خمينی در مدرسه رفاه نشسته اند و کمی دورتر از آن نیز سجاده ای پهن شده است.
آيت الله خمينی در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پس از ورود به فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا تهران رفت و سپس درمدرسه رفاه تهران مستقر شد.
گزارش خبرگزاری های ايران حاکی است که مراسم ديگری نيز در بهشت زهرای تهران و همچنين مزار آيت الله خمينی برگزار شده است.
دولت جمهوری اسلامی هر سال از ۱۲ بهمن، همزمان با تاریخ ورود آيت الله خمينی به ايران، تا زمان سقوط حکومت محمدرضا پهلوی، آخرين شاه در ايران در ۲۲ بهمن را به عنوان «دهه فجر» جشن می گيرد.
اما امسال برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، بازسازی ورود آيت الله خمينی به ايران و همچنين حضور يک ماکت مقوايی ديگر در مدرسه رفاه باعث شد تا رسانه های بين المللی و شبکه های اجتماعی به عکس های منتشر شده از اين مراسم توجه ویژه ای کنند.
وب سايت نشريه آمریکایی «آتلانتيک» و همچنين سایت روزنامه «لوموند» چاپ فرانسه با درج مطالبی به بحث پیرامون اين موضوع پرداخته اند.
در شبکه اجتماعی «فيس بوک» نيز تصاوير مربوط به مراسم فرودگاه مهرآباد و مدرسه رفاه به شکل چشم گيری منتشر شده و واکنش های زیادی را برانگیخته است.

سه‌شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۰

سید حسن خمینی! ریدم تو قبر پدرت!

سید حسن خمینی! ریدم تو قبر پدرت که نه تنها ما ملت ایران را به دست این جاکشان نو-کیسه انداخت ، بلکه به هیکل تو و خانواده ی تو و داداشات و فک و فامیلت هم رید و ترکمون زد و شما هم نای جیک زدن نداری . شاش تمام ایرانیان تثار قبر اون پدر جاکش ات.! که در فردای کشور ایرانی مان ، توالت عمومی در جماران بنا خواهیم کرد.

شنبه، دی ۱۷، ۱۳۹۰

طرح ترور احمدی نژاد در آمریکای لاتین

پیش بینی می شود تند روهای رژیم ابران و تیورسین های پشت پرده آنها،  آخرین راه حل و گریز از این وضعیت فعلی را در حذف فیزیکی احمدی نژاد  یافته اند. دو گمانه زنی در این مورد است که هر دو به نفع رژیم ایران است  یکی اینکه تا بدینوسیله هم دلیلی برای تغییر موضع کنونی خود داشته باشد و دوم هم آنکه حواس ها را تا مدتی مشغول نگاه دارند و احتمالا دنیای غرب را مقصر اصلی بخواند تا برای خود در این مقطع بحرانی ، زمانی برای فریبکاری مردم بخرند .
طرج ترور احمدی نژاد در این ماه برای سومین بار است که در بیت رهبری مورد بحث خودیهای محدود قرار می گیرد. اما اینگونه که اوضاع نشان می دهد بی شک خامنه ای برای بقای بیت رهبری ، به این طرح "آری " گفته است. این طرح در سفر آینده ی احمدی نژاد به مرحله ی اجرا در خواهد آمد.